Будова автокрана: особливості та принцип роботи

Автокран – це спецтехніка, яка є досить габаритним підйомним механізмом, встановленим на пересувному автомобільному шасі. Основне його призначення – це механізація під час проведення вантажно-розвантажувальних та будівельних робіт. Для розуміння принципу роботи механізму варто максимально докладно розглянути влаштування автокрана та всі його вузли.

Автокрани: призначення та різновиди

Оскільки пересувні підйомні механізми призначені для виконання різних типів робіт, сьогодні більшість світових виробників даної спецтехніки пропонують автокрани, що мають досить широкий діапазон вантажопідйомності – від 14 до 1200 т. Варто зауважити, що для виконання стандартних робіт підійде кран з вантажопідйомністю до 25 т.

Для виконання інтенсивних вантажно-розвантажувальних робіт у великих міжнародних логістичних центрах, у морських портах, у будівництві великих об’єктів (мости, автобани, залізниці, естакади, транспортні розв’язки тощо) застосовуються крани з набагато більшою вантажопідйомністю.

З огляду на досить високу вартість автокранів їх краще не купувати, а брати в оренду. Ми пропонуємо послугу оренда автокрану та відмінні умови для співпраці. У нас гнучка система оплати та взаємодії з клієнтами. Ви можете орендувати транспорт як з оператором, так і без нього, з нашим паливом або вашим. Оплата Без ПДВ та З ПДВ.

Будова автомобільного крану

Будь-який автокран складається головним чином з несучих зварних металоконструкцій, укомплектованих гідравлічним та механічним обладнанням, що має поворотну та неповоротну частини. Його основний робочий механізм – це стріла, на якій на спеціальному візку, що пересувається вгору і вниз, кріпиться вантажозахоплювач у вигляді одного або кількох гаків. Устрій і принцип роботи автокрана – параметри, які у різних моделях мало мають принципові відмінності.

Основні функціональні елементи автокрана:

  1. базове автомобільне спецшасі;
  2. кабіна оператора;
  3. стріла;
  4. поворотна платформа;
  5. підйомний механізм.

Базові шасі, що використовуються для монтажу кранових установок

Ходовою частиною будь-якої кранової установки будь-якої вантажопідйомності є базове автомобільне вантажне шасі. Подібні спецшасі мають кілька важливих відмінностей у порівнянні зі звичайними дорожніми. Наприклад, для максимально коректної роботи автокрана та всіх його вузлів на шасі повинні бути встановлені такі елементи:

  • ходова опорна рама;
  • додаткова коробка відбору потужності;
  • опорна стійка (для стріли);
  • проміжний редуктор;
  • стабілізатори (для роботи пристрою безпеки автокрана).

Чим вище вантажопідйомність крана, тим важливішим є вирішення задачі щодо зниження навантаження крана на шасі. Тому для кранів з вантажопідйомністю вище 50т завжди використовуються спеціальні шасі з 4, 5 і більше осями.

Влаштування стріли автокрана

будова стріли крана авто Усі сучасні моделі кранових механізмів комплектуються стрілами, що з кількох секцій (від 2 до 7). Кількість секцій прямо впливає на вантажопідйомність пристрою. Наприклад, автокрани з вантажопідйомністю 10 тонн мають стрілу із двома секціями. Це означає, що чим більше секцій має стріла, тим вища вантажопідйомність пристрою. Висунення стріли забезпечується допомогою використання сталевого троса або роботи гідроциліндрів. Трос зазвичай використовується в підйомних роботах, де тією чи іншою мірою необхідна гнучкість (підйом не надто важких, але великогабаритних вантажів). Гідравліка найбільше підходить для робіт, де важливо забезпечити міцність і жорсткість, тобто при підйомі більш важких вантажів.

Для розуміння величини відстані, на якій можна виконувати роботи з вантажем, важливо знати довжину вильоту стріли автокрана (відстань між вертикальними осями і підвішеним вантажем). Вона може бути як звичайною, так і максимальною, тобто з використанням додаткових пристроїв (подовжувач стріли).

Стріли автокранів розрізняються за формою, типом, довжиною та своїми характеристиками. Для визначення моделей виділяють такі важливі риси:

  1. вантажопідйомність – вказує на вагу вантажу, який може підняти стрілу;
  2. кут руху стріли – співвідноситься з кутом конкретного транспорту, яким стріла може рухатися в горизонтальному напрямку;
  3. довжина стріли – параметр, який враховується для висотних робіт (починаючи від п’яти до крайньої точки головки стріли);
  4. виліт стріли – проміжок від осі кранової установки до осі вантажу (при найбільшій вантажопідйомності крана найменший виліт стріли);
  5. швидкість пересування вантажу – вимірювання здійснюється в метрах за 60 секунд руху;
  6. висота підйому конфігурації гака – залежить від вильоту стріли, її підйому, залежить від того, чи застосовуються опори;
  7. час модифікації вильоту самої стріли – період часу, який потрібний для переміщення вильоту в протилежний напрямок.

Поворотна платформа автомобільних кранів

Поворотна платформа, яка жорстко закріплена на автомобільному шасі є основною базою для кріплення всіх вузлових елементів. Вона є конструкцією, що складається з таких елементів:

  • поворотна рама;
  • двонога стійка;
  • противага;
  • захисний кожух.

Підйомний механізм спецтехніки

Підйомний механізм, у свою чергу, складається з вантажної лебідки автомобільного крана, яка складається з таких елементів:

  • гідроциліндра;
  • гідророзподільника;
  • поворотного кола;
  • коробки відбору потужності автокрана;
  • механізму повороту;
  • гідравлічної системи.

Подивіться інфо графіку влаштування автокрана

влаштування автокрана

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Fill out this field
Fill out this field
Будь ласка, введіть правильний email.
You need to agree with the terms to proceed