Автовишка висотою від 50 м – справжня еліта на ринку підйомної техніки. Ми вирішили розібратися, хто пропонує такі автогідропідйомники в нашій країні і що вони представляють собою.
За останнє десятиліття український ринок автогідропідйомників значно змінився. Зійшло з дистанції неабияка кількість вітчизняних виробників, на їхнє місце прийшли численні виробники нової хвилі. У своїй масі вони встановлюють на шасі імпортне підйомне обладнання. І таких сьогодні – вже не один десяток. А ось представників «старої гвардії», заводів, які здійснюють цикл виробництва автогідропідйомників, як говориться з нуля, від проектування до виготовлення металоконструкцій та кінцевого збирання, на сьогоднішній день залишилися одиниці. Зі «стариків» у строю компанія «Укравтокомплект», яка у 2021 році випустила автогідропідйомник УАК АГП-36. Також слід згадати славетний Мелітопольський завод «Гідромаш», відомий у всьому світі своїми телескопічними автопідйомниками АП-14, АП-15, АП-16 та іншими. Є й новачки, наприклад, завод-виробник спецтехніки «Техкомплект» виробничі цехи якого розташовані у Полтавській та Київській областях.
Попитом на українському ринку користується продукція італійських брендів Socage, CTE uw Isoli, 43 корейських – Horyong, Hansin u Novas. За 10-річний період, відколи в Україні стали масово пропонуватися іноземні автогідропідйомники, вектор споживчих пріоритетів став схилятися на їхню користь. Крім таких якостей, як надійність і якість, імпортні АГП володіють кращими вантажними характеристиками, а також компактністю і малою вагою. У їх конструкції застосовуються високоміцні сталі, а саме алюміній та пластик. Стріли випускаються багатосекційними, що робить підйомник у транспортному положенні дуже компактним. Багато моделей мають великий (500-700°) або необмежений кут повороту колони, плюс функцію повороту люльки (від +60° до необмеженого кута повороту). Загалом обсяг ринку автовеж АГП зараз значно знизився порівняно з минулими періодами та становить близько 250 од. Істотну частку займають підйомники та імпортне обладнання, що монтується на шасі в Україні. Адже ще зовсім недавно у виробництва на українських підприємствах було на рівні не більше 100 од.! Імпорт же перевищував 400 од. б/у техніки. Постачання нових імпортних підйомників у той період були незначними. В даний час домінуюче місце на ринку, як і раніше, займає техніка з висотою підйому 18 і 22 м. Проте зростає частка висотних автогідропідйомників з висотою підйому 36, 45, 50 метрів і більше. І якщо за середньовисокими моделями (36 і 45 м) вибір ширший, то асортимент підйомників з більшою висотою підйому невеликий. Брендів, у яких в Україні представлені топові моделі АГП (50 м вище), одиниці. На них і зупинимося. Розглянемо найбільш популярні види автовишок у Києві та Україні.
Автовишки Bronto Skylift
Світовий лідер у виробництві висотних автогідропідйомників – фінська компанія Bronto Skylift. У радянський період техніка цієї марки була добре відома в нашій країні, вона і зараз пропонується українським покупцям. У сегменті АГП з висотою підйому від 50 м представлений широкий спектр моделей з телескопічною стрілою та гуськом: S1 169 НОТ-С з висотою підйому 52 м та бічним вильотом 24 м, S 53 ХОП (висота 53 м, виліт 35 м), У 196 НОП-С (висота 60 м, виліт 26 м), S 61 ХОП (висота 61м, виліт 37 м), S 70 ХОП (висота 70 м, виліт 36 м), S 78 ХОП (висота 78 м, виліт 37 м) , S 81 НДА (висота 81 м, виліт 32 м), S 90 НДА (висота 90 м, виліт 32 м) та S 104 НДА (висота 104 м, виліт 32 м). Світовий рекорд належить моделі S 112 НДА, що характеризується висотою підйому 112 м і найбільшим вильотом 33 м. Підйомне обладнання цього гіганта змонтоване на доопрацьованому 7-осному шасі Меrсеdes-Benz. П’ять його осей зроблено керованими, а чотири – провідними. На підйомнику встановлено систему керування з контролером дистанційного керування Telecontrol. Також застосовується система автоматичного вирівнювання аутригерів. Вантажопідйомність люльки на всіх висотних автогідропідйомниках Bronto Skylift варіюється від 360 до 860 кг. Випускаються спеціалізовані моделі з електроізоляцією для роботи на лініях електропередачі, у яких напруга до 500 та 765 кВ.

ВИПО-56-01
Білоруський завод “ВІПО” представив свій перший висотний 56-метровий автогідропідйомник ВІПО-56-01. У конструкції робочого обладнання витягу застосована телескопічна 4-секційна стріла з додатковим телескопічним З-секційним коліном. Її максимальний виліт становить 39 м. Тримісна люлька площею 2,1 м2 вантажопідйомністю від 450 до 150 кг (залежно від вильоту) має механізм повороту, що забезпечує обертання на 180° в обидві сторони. У конструкції підйомника використані якісні та професійні матеріали та комплектуючі провідних європейських виробників: Domex, Moellr, Impol, Craft-Bearings, WBF, Walvoil Hydraulic Control Systems, Nimmet, BPE, Marchesini, НВП «Резонанс». Стріла виготовлена згідно з передовими технологіями з високоміцної конструкційної сталі Ротех з межею плинності 700 мПа. Підйомник змонтований на шасі МАЗ-651609 (8х4).
Власне, цими двома моделями, АПТ-50 та ВІПО56-01, асортимент висотних АГП, що випускаються у ближньому зарубіжжі, вичерпано. Левова частка пропозицій на ринку – це імпортні витяги, встановлені на шасі українськими компаніями, а також комплектні машини, кордони.

Автогідропідйомники АГП-51Т, АГП-62Т, АГП-75Т
У висотному сегменті представлені три моделі: АГП-51Т на 3-осному шасі, АГП-62Т на 4-осному шасі та АГП-75Т також на 4-осному шасі. Як базові можуть застосовуватися будь-які шасі відповідної вантажопідйомності. Важливо знати, що максимальна висота підйому у цих моделей становить відповідно 50, 61,6 і 74,5 м, найбільший виліт у всіх трьох однаковий — 34,5 м. Всі висотні автогідропідйомники мають телескопічну стрілу і телескопічну гуску. Кут повороту колони дорівнює 570 °. АГП укомплектовані кошиком з електроізоляцією на 1000 з механізмом повороту на +90 °. У кошику встановлені розетка на 220 В, пневмовивід та кнопка пуску/зупинки двигуна. Блоки управління розташовані на колоні та у кошику. Крім того, передбачено блок управління із землі на виносному пульті. Всі кабелі та рукави високого тиску розташовані всередині стріли та захищені від механічних пошкоджень. У конструкції підйомників застосовані пропорційне електрогідравлічне керування та автоматична система регулювання зазору між секціями стріли. Є обмежувач граничного вантажу у колисці та обмежувач зони обслуговування.


Види гідравлічних автовишок Horyong
Лінійка АГП з висотою підйому від 50 м представлена шістьма моделями: E-5КУ 500 KR, E-SKY 600K, E-SKY 600N, E-SKY 670 KR. Гранична висота підйому цих підйомників відповідно 51, 54, 60, 67 і 75 м, максимальний виліт – 31, 33, 35 і 26 м. Моделі Е-SКУ 500 KR, E-SKY 600 KR и E-SKY 670 мають колінчато-телескопічну конструкцію, E-SKY 600N та E-SKY 750 – телескопічну. Колінчасто-телескопічні підйомники E-SKY 500 KR, E-SKY 600 KR та E-SKY 670 KR здатні опускатися нижче рівня землі відповідно на 9, 13 та 13 м. Вантажопідйомність люльки варіюється в залежності від моделей від 400 до 550 кг. Моделі з меншою висотою підйому беруть на борт більше вантажу, з більшою – менше. Для Е-5КУ 500 КR та Е-5КУ 540 VР як базові застосовуються 3-осні шасі КАМАЗ та шасі інших марок, для решти – 4-вісні КАМАЗ та їх аналоги.
Металоконструкції автогідропідйомників Horyong виготовляються із високоміцних сталей Strenx та Weldox виробництва шведської компанії SSAB. Гідравліка та системи управління – від провідних виробників Європи, Японії та США. На АГП встановлюють місткі колиски з алюмінію, оснащені механізмом повороту. Крім того, всі підйомники комплектують додатковим, малим кошиком для збільшення горизонтального вильоту. Оператор може керувати установкою як із машини, так і з виносного пульта. Системи безпеки слідкують за кутом нахилу стріли, за небезпечним зближенням стріли з іншими об’єктами, за силою вітру та іншими показниками, обмежуючи чи блокуючи небезпечні маневри. Висотні підйомники комплектуються кабіною оператора, а опціонально можуть оснащуватися обладнанням з гідравлічним приводом, наприклад, генератором, компресором, водяним насосом та зварювальним апаратом з відповідними висновками в люльці.
Якщо вас цікавлять послуги автовишки, запрошуємо познайомитися з нашим каталогом на сайті. Ви знайдете автовишки для вирішення більшості завдань на будівництві, в комунальних роботах, рекламних та багатьох інших.



Palfinger
Компанія Palfinger підрозділяє свої автогідропідйомники на два споживчі сегменти: середній ціновий сегмент і віп-сегмент. Автогідропідйомники середнього цінового сегмента випускають в Італії та Україні, а віп-сегменти – у Німеччині, на заводі Palfinger Wumag, що увійшов до складу Palfinger у 2008 році. Поряд з автогідропідйомниками малих та середніх розмірностей німецький завод виготовляє топові моделі з висотою підйому 90 і 102,5 м.
Автогідропідйомник WT 1000 з висотою підйому 102,5 м на всюдихідному шасі дебютував у 2007 році і досі не має аналогів. Його спеціально розробили для обслуговування вітряних електростанцій та інших об’єктів великої висоти. Особливість даної моделі – висування гуська з люлькою одночасно з висуванням основної стріли.

Максимальний горизонтальний виліт колиски становить 35 м. Її розміри дуже значні: 3,88х1,05х1,1 м, а вантажопідйомність залежить від робочої висоти та вильоту, становлячи від 530 до 200 кг. Функція повороту дозволяє міняти положення люльки на 84° ліворуч/праворуч. Підйомник має чотири конфігурації сучасних стабілізаторів, що дозволяє легко розгорнути його навіть в умовах відносно обмеженого простору. Як шасі використаний Tadano Faun з колісною формулою 10х8 та функцією «крабовий хід», оснащений двигуном потужністю 530 к.с.

Молодша модель Palfinger Р 900 характеризується висотою підйому 90 м та максимальним вильотом 32,3 м. Найбільша вантажопідйомність люльки розміром 2,15/3,45х0,9х1,15 м становить 700 кг. Також є функція обертання люльки на +84 °. Базове шасі – автомобільне, 5-вісне. У автогідропідйомниках Palfinger Wumag запроваджено чимало інноваційних рішень. Довжина висування гуська з платформою залежить від навантаження. Аутригери можуть керуватися з корзини. Розташований в ній пульт управління має графічний дисплей, на якому відображаються вся інформація про стан машини та оперативні дані (рух, навантаження, швидкість вітру та ін.).
Люлька має функцію екстреного опускання, продубльовану також на пульті шасі. Знайшли застосування функція запам’ятовування інформації, функція швидкого/повільного руху стріли, що компенсується пристрій і система підтримки певної температури масла, що адаптується до рухів машини. Всі кабелі, рукави та гідроциліндри розташовані всередині стріли підйомника. Існує функція моніторингу руху аутригерів, залежно від положення яких автоматично обчислюються робоча висота платформи та робоча зона машини.
Автогідропідйомник АПТ-50
Одна з моделей – це автогідропідйомник АПТ-50 з максимальною висотою підйому власної стріли 50 м. Його підйомне обладнання складається із спеціальної телескопічної стріли та шарнірного коліна. Кут повороту даної стріли праворуч і ліворуч не обмежений. Люлька виконана поворотною, з кутом повороту праворуч/ліворуч на +30°, її гранична вантажопідйомність 400 кг, місткість – 4 особи. Робочий виліт з максимальним навантаженням у колисці становить 19,5 м, глибина опускання – 6 м. Підйомник встановлюється на 4-вісні шасі: КАМАЗ-6540 (8х4), МЗКТ6923 (8х4) або Тайга-815.
