Перевезення негабаритних вантажів

Ви маєте завдання з транспортування негабаритного або великогабаритного вантажу з/до України або до країн Єврозони? Або ж вам потрібно імпортувати вантаж із портів Європи до України?

Наша компанія комплексно вирішує завдання з негабаритних перевезень, починаючи від документів та закінчуючи доставкою до точки призначення.

Телефонуйте нам, описуйте вашу ситуацію, терміни та нюанси, і ми розрахуємо вам вартість.

perevozki-negabaritnyh-gruzov

Що ми відносимо до поняття “негабаритні вантажі”

Негабаритні вантажі – це об’єкти, які перевищують прийняті стандарти хоча б за одним із критеріїв: висота, ширина, довжина чи вага. Причому останні можуть вважатися просто великоваговими, але по суті це також негабарит.

Якщо більш конкретно, то до них належать:

  • Будівельна або сільгосптехніка
  • Промислове обладнання
  • Будівельні конструкції

Нині, за умов війни, також актуальні:

  • Військова техніка та обладнання: Танки, бронетранспортери, артилерійські установки
  • Енергетичне обладнання: Трансформатори, генератори та інші великі елементи енергетичної інфраструктури
  • Модульні конструкції: Тимчасові житлові модулі, мобільні шпиталі та інші збірні споруди, які доставляються до зон бойових дій або постраждалих районів.

Чим відрізняються міжнародні негабаритні перевезення від перевезень в Україні?

Вимоги до супроводу

Супровід негабаритних вантажів — це важливий захід для безпеки на дорогах. У різних країнах Євросоюзу та в Україні вимоги до супроводу залежать від габаритів, ваги вантажу та характеристик маршруту.

Україна:

  • Для особливо великогабаритних і важких вантажів обов’язкові супроводжуючи автомобілі з проблисковими маячками. Вони попереджають інших учасників руху про нестандартне перевезення.
  • Якщо маршрут проходить через складні ділянки, такі як гірські дороги, вузькі мости чи тунелі, може знадобитися супровід патрульною поліцією.
  • Правила також наказують використання спеціальних знаків, таких як таблички «Широкий вантаж» або «Довгомір».

Євросоюз:

  • У більшості країн Євросоюзу автомобілі супроводження обов’язкові для вантажів, які перевищують стандартні параметри (наприклад, ширина більше 3 метрів або довжина більше 20 метрів).
  • Додатково використовуються світлові сигнали та попереджувальні написи на автомобілях супроводження. У Німеччині, наприклад, застосовується знак “Schwertransport” («Важкий вантаж»).
  • У деяких країнах (наприклад, Нідерланди, Франція) для великих вантажів потрібна спеціальна команда дорожньої поліції, яка координуватиме рух і тимчасово перекриватиме дороги.
  • Кількість супроводжуючих автомобілів може залежати від країни. У деяких випадках (наприклад, в Австрії чи Швейцарії) може знадобитися 2-3 машини супроводу.

В Україні правила менш стандартизовані, тому рішення щодо необхідності супроводу іноді приймається на підставі індивідуального аналізу маршруту. У ЄС вимоги більш жорсткі та уніфіковані, що пов’язано із щільністю руху та високим ступенем урбанізації.

Обмеження за часом руху

Регулювання часу руху негабаритних вантажів – це ще одна відмінність міжнародних перевезень. Такі обмеження створюються для мінімізації заторів та підвищення безпеки на дорогах.

Україна:

  • Зазвичай негабаритні перевезення дозволені вдень, щоб забезпечити видимість вантажу.

Євросоюз:

  • Німеччина: Негабаритні перевезення заборонені у неділю та святкові дні. У деяких регіонах обмеження поширюються на рух у нічний час.
  • Франція: Існують жорсткі обмеження руху негабаритних вантажів у вихідні, особливо влітку, коли інтенсивність дорожнього руху зростає.
  • Італія: Перевезення негабариту обмежено у туристичний сезон (особливо на дорогах, що ведуть до курортів).
  • Польща та Чехія: У літні місяці можуть бути введені тимчасові обмеження на рух великовагових вантажів у спеку, щоб запобігти пошкодженню дорожнього покриття.

У Євросоюзі правила руху залежать від кліматичних, сезонних та інфраструктурних факторів. Обмеження на рух у вихідні та святкові дні є більш поширеними, ніж в Україні, що потребує ретельного планування маршруту та термінів доставки.

Страхування вантажу

Питання страхування при міжнародних перевезеннях стає особливо важливим, оскільки кожна держава висуває свої вимоги до відповідальності перевізника та захисту вантажу.

Україна:

  • Страхування вантажу зазвичай не обов’язкове, але рекомендується для забезпечення безпеки у разі пошкоджень або форс-мажорів.
  • Перевізник зобов’язаний дотримуватись умов перевезення, передбачених договором, але не несе повної відповідальності за шкоду, якщо це не зазначено у страховому полісі.

Євросоюз:

  • У більшості країн страхування відповідальності перевізника (CMR Insurance) обов’язкове. Поліс покриває шкоду, завдану вантажу у процесі перевезення.
  • Додатково може бути потрібне страхування самого вантажу, особливо якщо він має високу вартість або перевозиться через кілька країн.
  • Страхові компанії ЄС висувають суворі вимоги до документів: поліс повинен включати повний маршрут, опис вантажу та інформацію про транспортний засіб.

В Україні страхування вантажу часто залишається на розсуд сторін, тоді як у Євросоюзі це практично обов’язкова умова, без якої не можна отримати дозвіл на перевезення.

Які ще документи при міжнародному перевезенні негабариту потрібно отримувати?

Дозволи видаються компетентними органами кожної країни, якою проходить маршрут. В Україні такі дозволи оформлюються в Укравтодорі (Державне агентство автомобільних доріг України) та Національній поліції України. У країнах Євросоюзу необхідно звертатися до відповідних дорожніх та транспортних служб.

Якщо маршрут проходить через треті країни (наприклад, Молдова, Швейцарія, Сербія), потрібне оформлення транзитних документів для контролю переміщення вантажу.

Спецтехніка для перевезення негабаритного вантажу

Інші послуги